Okategorierat

Träningshösten – hur ska jag börja?

År efter år dyker samma tankar upp för många. Man kanske var inne i en bra rutin innan sommaren men sedan tog ledigheten & semestern över & alla rutiner man lyckats bygga upp kring träning & kost är som bortblåsta. Trots att man vet vad man ska göra kan det vara riktigt tufft att ta sig tillbaka. Stegen till gymmet känns längre bort än någonsin. Så tillsammans med DN tänkte jag rada upp lite tips & tänk kring hur man kan ta sig tillbaka till rutiner man mår bra av & där träningen blir en trevlig upplevelse under veckan än tvärtom.

♥ Ta det lugnt, vet inte hur många gånger jag & mina kollegor säger det men det är FÖR vanligt att man siktar mot krysset på en gång innan man ens gjort sin första pass. Var realistisk, sätt upp 1-2 pass i veckan till en början de första veckorna sedan kan du öka på med ett pass per vecka. 

♥ Krångla inte till det. Köp inte det dyraste gymkortet på det häftigaste stället. Gör det enkelt för dig själv. Ta ett gym som passar dig geografiskt & som passar ditt livspussel. Enkelheten vinner alltid. 

♥Försök att få in träningen medan du är i “farten”. Innan jobbet, på lunchen eller direkt efter jobbet. Även här, keep it simple & realistiskt för när du kan & orkar träna under dagen.

♥Se till att äta, vila & dricka vatten. Ju mer du tränar ju mer återhämtning.

♥Testa något nytt! I början på hösten bjuder massor av gym in till prov-veckor helt gratis! Gå runt & testa dig fram kanske finner du en helt ny passion.

♥Skaffa en träningsbuddy, bestäm tillsammans vilken träning & hur många pass i veckan ni ska köra tillsammans & ha som ett litet “straff” om den andra bailar i sista sekunden tex. bjuda på en smoothie efter passet nästa gång ni ses

♥ Använd appen BRUCE , med den har du tillgång till över 100 olika gym & studios i Stockholm. Du kan välja klasser fritt mellan yoga, kampsport, dans, crossfit ja allt du kan önska dig helt enkelt.

♥Sist men inte minst, bry dig extremt lite om vad alla andra gör. Du går & tränar för DIN skull & du måste hitta det DU tycker är roligt eller åtminstone att du känner får ut något av. 

♥ Boka in dig på en träningsresa i vinter, då har du något att se fram emot i träningsväg & har ett mer specifikt mål till vad du vill träna inför , gärna med mig såklart —>> RESA THAILAND

Om ni vill se inspirationsvideon med mig från DN klickar ni HÄR <<—-


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar