Pischas
Hälsa & Fitness
Okategorierat

Uteservering VS Träning – vem vinner fighten?

Under vår & sommar kan det vara riktigt svårt för många att hålla igång träningen. För min egen del blir det bara mer träning & långa promenader plus att jag får in löpning i veckorna. Gillar ju inte att springa så mycket att jag beger mig ut i mörker & kyla, då kastar jag hellre runt vikter & slår på mitsar inomhus. Men under de varma månaderna vi har i Sverige flyttar jag gärna träningen utomhus oavsett om jag drar ut stången från studion eller om jag tvingar med Duchess på en 5 km runt Hagaparken i Stockholm. Men jag vet ju att många har det svårt att få ihop allt roligt som sker när solen tittar fram samtidigt som man ska behålla träningsrutiner. Så hur ska man egentligen lyckas?

♥ Träna tidigt på morgonen. Ställ klockan lite tidigare än vanligt & bege dig ut eller boka in dig på något hurtigt morgonpass.

♥ Boka in de pass du ska göra under veckan & ruffa inte på de för något. Har du skrivit ner det i kalendern att du ska träna så är det oftare lättare att hålla sig till planen än om man ska vara spontan med träningspassen under veckan.

♥ Boka upp pass med en kompis. Bestäm tider & kanske blir det en bestraffning i någon form av pott som ni i slutet av sommaren ger till den som fått ihop flest pass under sommarmånaderna.

♥ Testa något helt nytt. Boka upp dig på något bootcamp eller kurs i något du velat testa en längre tid.

♥ Om ni är två vänner eller fler som vet att ni gärna bangar träningen för att sätta er i solen på någon härlig uteservering kan ni först bestämma er för att träna & sedan som belöning sätta er för en nice brunch eller god middag. Man njuter ju liiite extra då, håller ni inte med?

♥ Träningen under sommaren kan se helt annorlunda ut emot hur man tränar på vintern. Kanske blir det fler powerwalks eller träningar med egna kroppsvikten på en gräsplätt. Oavsett så är det ju toppen!

 Sist men inte minst vill jag säga att man ska göra det man mår bäst av. Jag har pratat med många som blir stressade över att deras vänner drar i de för att skita i träningen & följa med på diverse saker. De får höra att de är tråkiga & träningsfreak…har själv stridit de fighterna & mådde jag någonsin bättre av att göra något ja egentligen inte velat göra? Svar NEJ. Hellre kommer jag någon timme senare men med en kropp som tackar mig för att jag fick svettas & pumpa ut lite endorfiner i kroppen än att bli irriterad på mina vänner som inte förstår min livsstil. Våga stå emot & gör precis det ni helst vill. Och såklart kan man hoppa över träningen, det är ju faktiskt inte heller hela världen om man känner för det just den dagen. Lyssna på er själva, stressa inte & må bra i solen oavsett om ni tränar eller hänger vid härliga uteserveringar med ett glas bubbel i handen ♥

Annons

2 kommentarer

  1. Hej! Jag har en fråga angående hur du tänker kring mat innan morgonträning? Om man till exempel ska träna ett högintensivt pass kl 6-7 på morgonen och inte hinner gå upp två timmar innan för att äta frukost, hur läggar man upp det då? Bättre att strunta i morgonträningen för att ta ett pass på eftermiddagen istället?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.