Pischas
Hälsa & Fitness
Okategorierat

Börja i rätt ände – du SKA klara dina löften!

I samarbete med Lifesum

Nytt år, nya löften.

Det är fint det här med löften & att man kan ge sig själv en chans att vända blad. Lämna sitt gamla jag bakom sig för att börja resan mot sitt nya. Men hur ska man egentligen lyckas & vilka redskap tycker jag personligen att man ska använda för att klara av sina mål.

I och med att man egentligen inte är en annan person än innan klockan slog 00.00 måste man också inse att det inte magiskt kommer att hända förändringar bara för att man tänker på det. Tankar måste bli kraft.

Skriv ner dina tankar! Och med det sagt vill jag att Ni börjar med att skriva ner era mål & vart ni står idag. Hur mycket tid har du att lägga på målet & lägg upp tiden för detta realistiskt. Var ärlig mot dig själv & våga vara “dålig” på det du slutligen ska lyckas med. Ingen som precis börjat med något är ett proffs från dag ett.

Skaffa dig hjälpmedel! Idag finns det gott om hjälpmedel genom våra telefoner. Och ett hjälpmedel som jag själv använder flitigt är appen >> LIFESUM <<. Genom Lifesum kan du tracka din kost efter dina önskemål. Den hjälper dig att hålla koll på att du druckit tillräckligt med vatten & att du äter som du ska kontra tiden du lägger på din träning. Innan jag utbildade mig & fick mer kunskap inom området var jag rätt vilsen i kosten. Jag följde vad jag läste på sociala medier & det slutade med att jag ofta smååt på kvällarna & att jag ibland inte hade kraften till att orka prestera tungt på träningspassen. Men idag med mer vetskap & den magiska kraften i att äta rätt råder jag ALLA att få mer koll på vad det stoppar i sig & när. Att gå hungrig är inget alternativ & det finns enligt mig ingen diet i världen som passar alla. DU måste äta efter dina behov & mål. Och det är där LIFESUM kan komma att spela en stor roll i din utveckling. Den är lätt att hantera & är rolig att använda. Dessutom får du tillgång till massor av recept via appen om du använder Premium versionen som jag varmt rekommenderar. Så har du torka på recept är du bara ett klick ifrån för att få vägledning till massor av goda & inspirerande recept.

Ta det lugnt! Var respektfull mot dig själv. Starta inte med en rivstart, börja hellre med färre timmar & lättare träning så att du hinner känna att du behärskar träningen innan du börjar lägga till mer timmar. Promenader & lågintesiv träning är perfekt att börja med!

Gör det inte till en grej! För att inte skrämma bort sig själv från ditt mål kan det vara bra att göra ditt nyårslöfte till något socialt. Prata med en kollega, kompis, syster eller kanske granne om någon vill spela badminton eller kanske simma några längder med dig någon gång i veckan. På så sätt lyckas du slå två flugor i en smäll & det blir något roligt att se fram emot då du får göra det med någon du tycker om.

Utgå alltid från dig själv! Många gånger läser jag eller får frågor om hur man kan göra om man inte har råd att kontakta en PT eller äga ett gymkort. Och om du trots rätt prioriteringar inte har råd så får du lägga upp planen utifrån det du kan & har. Är naturen din lekplats så är det så. Deppa inte ihop för det! Frisk luft är otroligt positivt för hälsan & fler borde utnyttja sin tid med att vara utomhus.

ALLA kan uppnå sina mål. Men se dina löften som något hållbart istället för kortsiktiga mål.

Jag tror på Dig. Lycka till!

Annons

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.